Швеция регистрира 15% спад в разходите за реклама на хазарт през 2022 г.


Проблемът с публичното рекламиране на хазарта в момента е спорна тема в световен мащаб. Тъй като правителствата се стремят да се справят с проблема с хазарта, тези маркетингови тактики бяха подложени на остра критика напоследък. Но хазартните оператори и обществените медии твърдят, че забраната на хазартни реклами може да намали финансирането за критични услуги като спорт и здравеопазване.
В Швеция хазартната индустрия имаше късмет избегнат забраната през деня през 2022 г. Това решение се доказа веднага след Шведски орган по хазарта (Spelinspektionen) каза, че страната е регистрирала най-ниското рекламиране на хазарт от 2018 г.
Според органа регулираните хазартни оператори в Швеция са инвестирали 3,4 милиарда шведски крони (280 милиона евро) в рекламни дейности през 2022 г. Това представлява брутните разходи за реклама на традиционни медийни канали като телевизия и радио.
Струва си да се отбележи, че разходите за реклама през 2022 г. са по-малко от половината от 7,3 милиарда шведски крони (620 милиона евро), отчетени през 2018 г., когато Швеция стартира отново своя пазар за игри. Това се случи, след като страната започна да издава нови лицензи съгласно Закона за игрите от 2018 г.
През 2018/2019 г. секторът на игрите беше подложен на остър контрол с обвинения в обширни от местните медии. Тогава Ардалан Шекараби, бивш министър на социалното осигуряване, беше помолен от правителството да наблюдава формулирането на политиката на пазара на хазартни игри, преди да препоръча преглед на рекламата като част от „Проучването на пазара на хазартни игри“.
Най-новите статистически данни от Spelinspektionen показват, че от 2018 г. разходите за реклама на хазарт в конвенционални медии като телевизия, радио и печатни услуги намаляват всяка година. Първоначално хазартните реклами от операторите на спортни залагания и казина бяха критикувани от организации и политици, определяйки ги като най-рисковите хазартни продукти.
Последният доклад разкрива справедливо разпределение на рекламните разходи за хазарт във всички сектори. По-долу е показано как широката публика приема рекламите за хазарт:
- Лотарийни оператори - 26 бр
- Спортни залагания - 28%
- Спортни залагания без конни надбягвания -28%
- Конни надбягвания - 12%
- Бинго - 4%
- Софт игри - 4%
Но Швеция не е сама в настояването за намаляване на рекламите на хазарта. В Австралия беше предложен доклад за парламентарно разследване поетапна забрана за по-малко от 3 години. Същият сценарий продължава в Обединеното кралство, като Челси, отбор от висшата лига, се оттегля от договор за спонсорство на фланелки с местно регулирана фирма за залагания.
Свързани новини
